Waarom ik mij toch koud voel in de warmere winters?

HEMA hemd 20 procent lichter in gewicht!

Ging kleding vroeger ook langer mee bij jou? Valt het na een jaar... of twee, soms zelfs na enkele wasbeurten al uit elkaar? Lees verder wat ik merkte bij de HEMA hemd.


Het kwam onlangs al ter sprake in een gesprek met mijn collega's. "Kleding van vroeger langer mee gaat dan nu", en die ervaring had ik ook. Toen ik mijn oude hemd uit de kast haalde om het te vervangen voor de nieuwe voelde ik een verschil in gewicht. Het zal toch niet! Gelukkig had ik een keukenweegschaal en in een dun plastic bakje deed ik de nieuwe hemd: 105 gram. Toen het oude hemd: 127 gram! De hemden zijn vergeleken met een aantal jaren geleden maar liefst 20 procent afgenomen in gewicht. Dus: wat zegt dat over de 'isolatie waarde'?  

Deze trend in de kledingindustrie kan voor ons consumenten de verklaring zijn waarom we, ondanks de zachte winters, het toch best koud kunnen hebben.  


Waarom dunnere 'wegwerp' kleren?

Passen kleding fabrikanten zich aan, aan de verwende consument die de kledingkast na een paar jaar toch weggooit? Of zijn er managers die met de kaasschaaf over hun product nog een beetje meer winst willen maken? Of zijn willen we gewoon niet meer betalen? Grote kans dat het allemaal een rol speelt. Maar, wat als je nu iemand bent die graag een duurzame kleren kast heeft? Wat als je van tevoren wil weten of je kledingstuk nog even goed warm houdt als het vroeger deed? Wat als je daar best voor wil betalen? Wat doe je dan? En hoe kunnen fabrikanten en kledingwinkels zich herkenbaar onderscheiden als ze de klant altijd willen geven waar deze naar op zoek is? 

Heb je tips, laat een reactie achter voor de lezers. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Een compliment aan echte vrouwen - de nieuwe Miss Nederland uitslag

Het privilege voor de gedoopte